[linux] Re: nieuwe installatie .. zonder floppen .. mislukt

Za Mrt 26 07:45:55 CET 2005

On Fri, 25 Mar 2005, Roeland Th. Jansen wrote:

> booten van dvd of cd.... ?

Had gedacht dat growisofs (dat een afstammeling is van mkisofs) via de
-b parameter de eerste bootdiskette mee zou moeten krijgen, en dan in de
/boot-directory de rest van de boot- en modules-diskettes zou vinden.
Dus vol goede moed in de directory gaan staan die (via een mount van een
iso-image) een volledige kopie bevat van de suse92 cd. En dacht aldus
een bootable cd te kunnen creëren via
growisofs -Z /dev/hdc -b boot/bootdsk1 ./  (met de dvd-schrijver onder
/dev/hdc)

mislukte echter, vanwege

:-( unable to open64("/dev/hdc",O_RDONLY): No such device or address

Iemand die mij kan helpen wat dit betekent, en waarom?
bvd
-W-
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl