[linux] Re: nieuwe installatie .. zonder floppen .. en suse?

Zo Mrt 27 13:43:25 CEST 2005

On Sat, 26 Mar 2005, Roeland Th. Jansen wrote:

> [...]
Dit inmiddels opgelost. Was hardware probleem waardoor /dev/hdc niet
gemount was.

> eerst een iso makewn die booten wil. dat kan je doen door de dvd9 te
> strippen van de spullen die je niet nodig hebt.
>
> als de iso af is, moet je 'm wegkladden met
>
> growisofs -Z /dev/hdc=boot.iso

Is dit geen vergissing, en moest het niet zijn
growisofs -Z /dev/hdc -R -J /woontop/disk/boot.iso

Dat deed het niet bij mij, want ik kreeg hier geen bootable dvd mee. Wat
wel lukte was
1 Ga in de root van het opgehaalde iso bestand staan
  (na dat gemount te hebben met bv.mount -o loop /dev/partitie /s92)
2 growisofs -Z /dev/hdc -R -J -b boot.img
  dit gaf de belovende tussenoutput
Size of boot image is 2880 sectors -> Emulating a 1440 kB floppy

Verder doorliep de growisofs het hele proces, en na afloop liet ik de
dvd in de schrijver en herbootte ik de machine. Deze herkende de
dvd als bootable, en startte er ook goed van op. Echter, na de kernel
voor +/- 40 % te hebben geladen vroeg hij om floppydisk nr.2 .
Dit dan maar in de floppylezer gestopt, maar flop nr 2 werd geweigerd
omdat dat floppy nr. 1 zou zijn.

Dit liet me met een vraag zitten: welk iso-bestand heeft suse dat zo
groot is dat er alle drie de bootfloppen en ook de modules in passen.
Het boot.img in de bootdirectory van de iso.img is slechts één flop
groot:
-rw-r--r--  1 root root 1474560 2005-03-23 15:50 boot.img
en dus ook voor de SuSE 9.2 onvoldoende. Het is trouwens een exacte
kopie van boot/bootdsk1, met dezelfde md5sum.

> ik zoau trouwnes de DVD iso gewoon 100% intact laten en je DVD9
> gebruiken om 'm te bakken.
En met bootfloppen werken? Ook met bootfloppen krijg ik een vast-
lopend installatieproces. Tot slot een herhaling van het eind van
mijn subject:
.. en suse?
Waar zit het iso.img met alle boot- en modulesfloppen erin opgeno-
men waarmee suse het hele bootproces doorloopt?

-W-
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl