[linux] Re: nieuwe installatie .. zonder floppen .. en suse?

Zo Mrt 27 16:00:46 CEST 2005

On Sun, Mar 27, 2005 at 01:43:25PM +0200, Julien Michielsen wrote:
> Is dit geen vergissing, en moest het niet zijn
> growisofs -Z /dev/hdc -R -J /woontop/disk/boot.iso

uit de manpage:

 To use growisofs to write a pre-mastered ISO-image to a DVD:

            growisofs -dvd-compat -Z /dev/dvd=image.iso

als je dus een ISO hebt, dan bak je die op bovenstaande manier.

heb je een zooi losse files die je neer wil prakken met J/RR dan moet je
growisofs eerst die zooi om laten bouwen zodat het als een iso image
achtig iets op dvd gezet wordt. vandaar de -R (RR) en de J optie.

   To master and burn an ISO9660 volume with Joliet and Rock-Ridge
exten­
       sions on a DVD:

            growisofs -Z /dev/dvd -R -J /some/files

waat je dan doet, is op de dvd een bestand zetten in jouw geval die
/woontop/disk/boot.iso heet. je hebt de iso dus als een single file er
op gezet, ipv als iso image. booten gaat dan niet nee.

> 2 growisofs -Z /dev/hdc -R -J -b boot.img
>   dit gaf de belovende tussenoutput
> Size of boot image is 2880 sectors -> Emulating a 1440 kB floppy
>
> Verder doorliep de growisofs het hele proces, en na afloop liet ik de
> dvd in de schrijver en herbootte ik de machine. Deze herkende de
> dvd als bootable, en startte er ook goed van op. Echter, na de kernel

dat klopt, want je hebt het eerste deel voorzien van een boot image van
1 x 3.5" disk. 1440k

> Dit dan maar in de floppylezer gestopt, maar flop nr 2 werd geweigerd
> omdat dat floppy nr. 1 zou zijn.

want hij ziet nog steeds jouw geinserte DVD waar alleen flop 1 op gezet
wordt....

je moet gewoon de iso zoals die is, met growisofs /dev/hdc=filename.iso
er op prakken, niks meer en niks minder. alles wat je anders doet,
levert een niet werkend geheel op..... maar dat had je al gemerkt.

--
http://www.linux-it.nl