[linux] Re: cross-machine mounts

Gerard g.boor op inter.nl.net
Zo mei 1 22:29:40 CEST 2005

> klinkt als nfs? maar dan moet je wel zorgen dat je aparte
> configfile buiten de
> nfs mount staat (symlink?)

NFS! Dat zocht ik ja, ik wist dat ik ergens van iets beters had gehoord.

> Na nog een keer lezen, misschien is iets zoals cvs ook een
> oplossing voor het
> probleem. Of als je een echt SCM wil: aegis. Maar dat kost behoorlijk wat
> tijd om te implementeren, het grootste struikelblok is de developers
> overtuigen dat de code significant beter wordt als je door die
> SCM hoepeltjes
> springt.

CVS en SVN zijn overwogen, maar in dit geval niet echt relevant. Dat soort
dingen zijn grappig voor users thuis -> opslag server, maar lijken niet
echt toepasbaar in dev server -> produktie server. Bovendien moet er nog
een webbased locking systeem komen, want we zitten niet alleen met files,
maar ook met bijbehorende tables. Voor table sync zullen we zeker zelf
aan de slag moeten...

> Maken jullie al een test per wijziging, of zijn de wijzigingen
> van het type:
> alles wat die developer toen aan het eind van de dag gedaan had
> (CVS stijl)?

Het moet er zo uit gaan zien; de developer logged in, locked een aantal
files en/of tables en werkt we aan. Na de wijzigingen geeft ie online
aan dat de wijziging compleet is en wordt de hele boel gesynced met een
staging server. Op de staging zitten zo'n 1000 test users die ook
melding krijgen van de wijziging. Als deze getest is en goed bevonden
wordt ie door gesynced naar de produktie servers.
Daarnaast is er een language subsystem voor het aanpassen en vertalen.
De meeste vertalers zijn geen developers en mogen dus ook geen toegang
hebben tot die mogelijkheden. De taal files moeten ook gesynced worden
met staging. Daarna moeten SOMMIGE language sets naar bepaalde
produktie servers, omdat niet alle produktie servers dezelfde talen
aanbieden.

Ter referentie, het gaat om:
www.barafranca.com (alle talen)
www.barafranca.nl  (alleen Nederlands)

Binnenkort komen er meer taal specifieke servers.

> --
> met vriendelijke groeten,
> Jelle Boomstra

- Gerard