[linux] Re: cross-machine mounts

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Zo mei 1 22:14:54 CEST 2005

On Sunday 01 May 2005 22:01, Gerard wrote:
> Hallo allen,
>
> Ik zit met het volgende; ik werk momenteel met een team programmeurs aan
> PHP code die draait op een aantal servers. Op al deze servers is de code
> hetzelfde, op een config file na. Het onderhouden daarvan is nogal lastig en
> daarom is besloten om een centraal dev systeem op te zetten dat na
> wijzigingen moet synchronizeren naar de andere machines.

> Mijn vraag is als volgt; hoe kan ik de webroots van die andere machines op
> de Dev machine benaderen? Ik dacht eerst aan SCP, maar dan moet er voor elke
> [...]

klinkt als nfs? maar dan moet je wel zorgen dat je aparte configfile buiten de
nfs mount staat (symlink?)

Na nog een keer lezen, misschien is iets zoals cvs ook een oplossing voor het
probleem. Of als je een echt SCM wil: aegis. Maar dat kost behoorlijk wat
tijd om te implementeren, het grootste struikelblok is de developers
overtuigen dat de code significant beter wordt als je door die SCM hoepeltjes
springt.

Maken jullie al een test per wijziging, of zijn de wijzigingen van het type:
alles wat die developer toen aan het eind van de dag gedaan had (CVS stijl)?

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra

http://linux-studie.nl