[linux] Postfix verbazing

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Di mei 3 20:10:38 CEST 2005

Gegeven een SuSE 9.3 installatie waarvoor ik met twee kernels boot:
de reguliere 2.6.11 en een gepatchte 2.6.8. Als ik met de 2.6.11 boot
werkt alles OK, met name het netwerk en postfix. Als ik met de
2.6.8 boot, wordt de tg3 NIC driver niet geladen. OK, geen probleem,
daarvoor heb ik in /etc/init.d/network een modprobe tg3 gezet.

Maar nu heeft postfix een vreemde truc. Onder 2.6.11 heb ik in
main.cf de twee items 'masquerade_domains' en 'relayhost' blanco,
en mijn email gaat prima de deur uit.

Onder 2.6.8 moet ik in main.cf de regels

masquerade_domains = uvt.nl
relayhost = mailhost.uvt.nl

opnemen (en dan kan ik nog alleen binnen het uvt domein mailen).

Ik snap dit niet.
--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University, Faculty of Arts,        Dept. of Linguistics & AI