[linux] Re: Debian Sarge met kernel 2.4.26 en RAID controller

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Vr mei 6 10:54:42 CEST 2005

On Fri 06 May 2005, Ton Boelens wrote:

> {knip}

> De reden dat ik dat kaartje gebruik, is omdat de pc een ouder
> moederbord heeft dat geen grotere harddisken aankan (groter dan 10
> GB). Ik ben van plan het kaartje als gewonde IDE-interface te gaan
> gebruiken.

Dan nog zou ik kijken of je daarmee de disken als "gewone" disken kunt
aanspreken.

Overigens heb ik ooit ook wel zo'n situatie gehad. Ik heb toen in de
BIOS ingesteld dat de disk gewoon kleiner was, onder linux was het geen
probleem om de hele disk aan te spreken.

Paul Slootman