[linux] Re: Lampje op memory stick

Jan Gnodde info op gnodde.com
Ma mei 9 22:29:03 CEST 2005

Op maandag 9 mei 2005 20:57, schreef Johan Wevers:

> Even een vraagje: ik heb een memorystick met een ledje.

Ik heb er zelfs twee... :-)

> Als ik onder win2000 de stick verwijder door op remove
> hardware te clicken waardoor hij veilig verwijderd kan
> worden, gaat dat lampje uit. Onder Linux lukt me dat
> niet (niet door te unmounten, en een
>
> echo "scsi remove-single-device 2 0 0 0"
>
> zorgt er wel voor dat de stick niet meer in
> /proc/scsi/scsi te zien is, maar het lampje gata niet
> uit. Onder win2000 heb ik geen speciale drivers
> geinstalleerd dus het kan niet iets vendor-specifieks
> zijn. Heeft iemand een idee hoe dit onder Linux ook kan?

Geen idee. Het lampje hoort alleen te branden, als er data
loopt van/naar de stick. Bij umounten wordt de buffer nog
even snel geleegd naar de stick, en zal het lampje dus nog
even oplichten, maar daarna hoort het toch uit te gaan.
Lijkt me een hardware (lees: stick-) probleem.

Jan.