[linux] Lampje op memory stick

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Ma mei 9 20:57:23 CEST 2005

Hallo,

Even een vraagje: ik heb een memorystick met een ledje. Als ik onder
win2000 de stick verwijder door op remove hardware te clicken waardoor
hij veilig verwijderd kan worden, gaat dat lampje uit. Onder Linux lukt
me dat niet (niet door te unmounten, en een

echo "scsi remove-single-device 2 0 0 0" >/proc/scsi/scsi

zorgt er wel voor dat de stick niet meer in /proc/scsi/scsi te zien is,
maar het lampje gata niet uit. Onder win2000 heb ik geen speciale drivers
geinstalleerd dus het kan niet iets vendor-specifieks zijn. Heeft iemand
een idee hoe dit onder Linux ook kan?

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html