[linux] Re: Gebruiker waarmee men via ssh probeert in te loggen

Raymond A. Meijer raymond op psytrance.org
Di mei 10 10:47:25 CEST 2005

On Tue, 10 May 2005, 10:30, D.J. van Enckevort wrote:

> Hier wil ik toch even wat rechtzetten. Het heeft zeker wel zin om een
> rapportage te schrijven als er constant van een besmette machine hackpogingen
> gedaan worden. Goede providers zoals XS4All blokkeren de rechtstreekste
> internettoegang van die machine dan totdat de machine gezuiverd is, en zullen
> bij herhaaldelijk optreden van problemen zelfs verdere stappen ondernemen. Het
> is in het belang van de internetgemeenschap dat mensen opgevoed worden om hun
> machines goed te onderhouden, en de enige manier waarop dat gebeurt is
> [...]

Goed punt, maar mijn ervaring is tot nu toe dat het vanzelf stopt, meestal
binnen enkele uren. Voor mij heeft het dus weinig zin om er acteraan te gaan.

Als er 10% van de bandbreedte opgeslurpt wordt is het een ander verhaal..

Ray

--
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of