[linux] Re: memorystick

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Di mei 10 18:35:55 CEST 2005

On Tuesday 10 May 2005 18:20, Roeland Th. Jansen wrote:

> als je 'm er in prikt kan je inderdaad zien welke naam hij (evt dit
> keer) heeft. je kunt ook de devices tegenwoordig toch vastspijkeren ?
> staat me vaag iets van bij.

Was dat niet met filesystem labels? dan geef je niet het device op maar het
label. Maar dat werkt helaas niet met de grootste gemende deler die je op
zo'n stikkie wil hebben, want ext2 lezen de meeste windows computers niet zo
goed, en FAT (degenen met een gmail account zien nu allemaal dieet reclame
bij dit mailtje :) ondersteund geen  labels.

Of was er nog een andere manier? Het lijkt mij vrij moeilijk, tenzij er een
uniek (serie)nummer in de usb gegevens zit.
Misschien is er een scriptje te maken dat (na getipt te zijn door hotplug)
kijkt of een .label file in de root van het nieuwe fs te vinden is die
aangeeft waar het in het filesytem gemount moet worden?

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra

http://linux-studie.nl