[linux] Re: memorystick

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Di mei 10 20:18:14 CEST 2005

Op di, 10-05-2005 te 17:52 +0200, schreef Hans Paijmans:
> Ik heb wat problemen met mijn USB-memorystick. Soms wordt hij wel
> gezien, soms niet (maar onder Windows altijd). mount /dev/sda1
> geeft dan een ' /dev/sda1 is not a valid block device ' error,
> en som vind ik hem na veel zoeken op sde1 of zoiets.
>
> Is er een standaard manier om uit te vinden waar dat ding denkt
> dat hij zit?

Ik gebruik bijgaand script:
        #!/bin/bash

        USBStick=`fdisk -l | grep '^/dev/' | grep 'W95 FAT32' | cut -f 1
        -d" "`
        Aantal=`echo ${USBStick} | /usr/bin/wc -w`
        if( [ ${Aantal} == 0 ] ); then
                echo De USB stick moet wel aanwezig zijn
                exit
        fi
        if( [ ${Aantal} != 1 ] ); then
                echo Er zijn meerdere devices die in aanmerking komen
                exit
        fi
        mount -t vfat ${USBStick} /USBStick -oumask=000,noexec

Dit werkt enkel als je USB-stick geformateerd is met 'W95 FAT32' en er
slechts een USB-stick tegelijkertijd wordt gebruikt.

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>