[linux] Re: sms-client

J. mailing-lists op xs4all.nl
Wo mei 11 16:22:12 CEST 2005

Wednesday, May 11 16:16:45

On Wed, 11 May 2005, Folkert van Heusden wrote:
> Die sms-client die zoeven werd genoemd: wie betaald er voor de smsjes
> in geval van gebruik van dat ding?

Zoals gezegd, jij. Dat programma belt in via de vaste lijn naar het sms
centrum van een provider bijv. kpn, vodafone etc.. En volgt dan een
conversatie protocol gebasseerd op ascii text. Net zoals smtp, nntp..

Als je smsclient met `-l 4' aanroept dan zie je wat er zich afspeelt en
dat je ook een mincom script kan maken met vrij weinig moeite om hetzelfde
te bereiken.

Ik had.. Een minicom script voor kpn nog ergens liggen, maar ik kan dat
ding ff nergens meer vinden. Als ik tijd heb vanavond wil zoek ik nog wel
ff.

J.