[linux] Re: sms-client

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Do mei 12 10:53:20 CEST 2005

On Wed 11 May 2005, Roeland Th. Jansen wrote:

> ik heb die moderne gigasets van siemens en het SMS berichtje wordt
> keurig voorgelezen door een dame. (ik heb geen oude meuk ;-)
>
> ik vermoed dat als ik een SMSC zou instellen dat KPN het wellicht via
> SMStext zou sturen maar voorlopig is het zo dat die SMSsen altijd
> gesproken wordt. en na een bepaalde tijd niet eens aankomen (ivm
> nachtrust ofzo).

Volgens de specs: het wordt voorgelezen, tenzij je minimaal 1 x een SMS
verstuurd hebt (dus vanaf je vaste lijn). KPN "weet" dan dat jouw lijn
SMS-capable is, en zal vervolgens dus SMS'jes niet meer voor laten
lezen, maar digitaal versturen. Pas als dat een aantal maal mislukt zou
die terugschakelen op voorlezen... maar ik heb diverse berichten gelezen
dat dat nog weleens fout gaat :(

Paul Slootman