[linux] Re: gcc downgraden op FC3

Do mei 12 12:52:20 CEST 2005

On Thu, 12 May 2005, Diederick de Vries wrote:

> Een collega van mij draait Fedora Core 3, en wil graag dezelfde gcc die de
> mensen met wie ze aan een project werkt. Ze heeft nu versie 3.4.2-6, en wil
> graag 3.3.2-1.
>
> Wat is de beste manier om dit te doen?

GCC 3.3.2-1 klinkt als Fedora Core 1. Deinstallatie van gcc en zo zou
kunnen om dan te proberen om gcc (en metgezellen) van Fedora Core 1 te
pakken.

nadelen:
 * De eerste beste keer dat up2date of zo draait wordt het weer gcc 3.4
   (En je wil toch wel je security updates!!!)
 * gcc 3.3 is niet de enige verandering. Welke libraries gebruik je en
   welke daarvan zijn inmiddels ook nieuwer?

Als je aan dit soort dingen hecht dan dien je zaken gelijk te trekken.
Klinkt meer alsof een FC1 installatie een betere aanpak is. (Want
schijnbaar zit de rest daar ook op.)

Maar is er een goede reden om aan te nemen dat je iets op de ene machine
wel en de andere machine niet kan compileren? Ik denk dat gcc namelijk
niet je kopzorg is. Veranderingen in libraries zijn een veel grotere zorg.

Hugo.