[linux] Re: IDE RAID (ITE 8212)

Marc Fellman marc.fellman op gmail.com
Vr mei 13 10:20:27 CEST 2005

Op 13-5-05 heeft Jelle Boomstra<nllgg op nietsch.dds.nl> het volgende geschreven:

> Geen ervaring mee. Waarom wil je graag die chipset gebruiken? is dat zo'n
> goedkope raid kaart? Je weet wat het bezwaar tegen goedkope software raid is
> he? (ze doen het stiekem toch softwarematig, je hebt nog steeds dezelfde
> latency als kernel-raid, de toegevoegde waarde is niet meer dan de extra ide
> kanalen).
> even google-n op die chipset geeft mij de indruk dat je nog even moet wachten:
> http://www.google.com/search?q=ITE%208212&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Ik had inderdaad ook al even gegoogled en zag dat ook. Alleen blijken
sommige kaarten toch stiekem wel gesupport te worden als je ze
simpelweg gebruikt. Op zich heb ik voor puur de data (vooral statisch)
geen probleem met software RAID en vindt dat een acceptable
alternatief. Ik heb wel SCSI towers gezien met 8 * 18 Gb maar dan 7
jaar oud voor 200 EURO. Is op zich niet verkeerd en past ook zo op
mijn systeem maar de draaiuren.....

Dan liever dat geld voor een iets minder professionele oplossing maar
met garantie op de apparatuur. Software RAID onder Linux zou toch al
volwassen moeten zijn (stond ook al artikel in C't) en met een dual
processor systeem (2 * 266 Mhz PII) mag de tweede processor zich van
mij bezighouden met RAID.

--
Met Vriendelijke Groet / With Kind Regards

Marc Fellman