[linux] Re: Debian Sarge met kernel 2.4.26 en RAID controller

Ton Boelens ton.boelens op home.nl
Za mei 14 08:48:19 CEST 2005

On Fri, May 06, 2005 at 12:20:35PM +0200, Roeland Th. Jansen wrote:

> ik stond net op het punt om zoiets te schrijven. laatst een 80 GB disk
> in een (windows) machine gepropt. BIOS ziet 32 GB ofzoiets maar het OS
> (als windows daar onder valt) ziet de hele disk.

Zoiets wil ik wel proberen, maar ik zit met het probleem dat mijn BIOS
(zonder extra IDE controller) helemaal geen disk herkent. Ik kan wel
iets invullen bij de 'custom' instellingen, maar ik kom bij lange na
niet aan genoeg sectoren en cylinders. Zomaar wat lukraak invullen en
dan kijken wat Linux er van brouwt?

Groetjes,

Ton

--