[linux] hoe een A4 document maken van een sgml artikel

Bram Mertens M8ram op linux.be
Za mei 14 13:03:59 CEST 2005

Hey

Ik ben al langer op zoek naar een vervanger voor OpenOffice.org als
tekstverwerker maar voorlopig heb ik niet zo veel tijd om bijv. LaTeX
onder de knie te krijgen.

SGML leek na een korte inspectie eenvoudiger en dus onmiddellijk
bruikbaar maar ik loop meteen tegen een vervelend probleem aan:
docbook2pdf maakt steeds documenten aan in "Letter" formaat en ik kan
niet meteen een optie vinden om het papierformaat aan te passen. Nog via
Google, nog in "DocBook The Definitive Guide" zie ik de juiste
parameter.

Is dit mogelijk? Zo ja waar moet ik dit specifiëren? Als parameter voor
docbook2pdf, in m'n sgml document zelf? Of moet ik misschien gewoon een
andere tool gebruiken om m'n sgml document te publiceren?

Alvast bedankt

Bram
--
# Mertens Bram "M8ram"   <M8ram op linux.be>          Linux User #349737 #
# debian testing            kernel 2.6.8-1-686     i686     512MB RAM #