[linux] Re: hoe een A4 document maken van een sgml artikel

Za mei 14 14:06:52 CEST 2005

On Sat, 14 May 2005, Bram Mertens wrote:

> SGML leek na een korte inspectie eenvoudiger en dus onmiddellijk
> bruikbaar maar ik loop meteen tegen een vervelend probleem aan:
> docbook2pdf maakt steeds documenten aan in "Letter" formaat en ik kan
> niet meteen een optie vinden om het papierformaat aan te passen. Nog via
> Google, nog in "DocBook The Definitive Guide" zie ik de juiste
> parameter.

Ik heb mijn stappen ooit eens beschreven:
http://hvdkooij.xs4all.nl/docs-docbook.nl.cms

Je zult eens in je stylesheets moeten kijken hoe die zijn gemaakt. Maar de
aanpak zoals gepubliceerd is gebaseerd op de sgmltools die al lang niet
meer onderhouden worden.

Hugo.