[linux] Re: het approven van mail op de lists en andere bounce stuff.

Ma mei 16 16:41:17 CEST 2005

On Mon, May 16, 2005 at 04:01:00PM +0200, Hugo van der Kooij wrote:
> Als die bij een moderator komen is er iets niet goed
> geconfigureerd/geregeld.  Computers moet je vooral het werk laten doen wat
> je niet zelf wil doen.  Dat is toch het doel van die dingen?

zolang je eenduidig iets kan belaten beslissen wel. niet elk besluit kun
je automatiseren.

die bounces zijn de uitzonderingen en die moeten handmatig reviewed
worden.

neem het voorbeeld van iemand die met een verkeerd adres mailt. die komt
niet op de list. kan je een aantal dingen doen. review en evt alsnog
doorsturen (dat doe ik nu). je kunt ook denen "jammer dan" en de mail
wegmikken. of je stuurt het terug. alleen is het zo dat de meeste mensen
de bounce niet zullen lezen of het wordt door de spamfilters de nek
omgedraaid. gevolg: frustratie aan de kant van de maker van de mail. ook
niet de bedoeling. hoe wil je dat automatiseren ? direct approven ?

--
http://www.linux-it.nl