[linux] Re: Linken naar libraries

Johan Wevers johanw op vulcan.xs4all.nl
Di mei 17 23:44:57 CEST 2005

Rob Sterenborg wrote:

>Ik heb een vrij kale Slackware 10.1 installatie gedaan en wil nu diverse
>software zelf compilen.
>Bij deze distro is openssl-0.9.7e in /usr geinstalleerd. Ik heb in
>/usr/local openssl-0.9.7g geinstalleerd.

Dat zou ik zelf nooit zo doen want dit vraagt om de problemen die je nu
meldt. Als je de Slackware source disks hebt zou ik daar de buildscripts
van OpenSSL opzoeken, de source van openssl-0.9.7g ophalen en met die
buildscripts (eventueel licht aangepast als je toch bezig bent, bv. voor
CPU type) een nieuw packet maken. Daarna met pkgtool openssl-0.9.7e
verwijderen en openssl-0.9.7g installeren.

BTW, zitten er nog spactaculaire verbeteringen in 0.9.7g? Ik draai zelf
nog op openssl-0.9.7d, die bij Slackware 10.0 zat.

--
ir. J.C.A. Wevers         //  Physics and science fiction site:
johanw op vulcan.xs4all.nl   //  http://www.xs4all.nl/~johanw/index.html