[linux] Re: Welke locale instellen in /etc/profile ?

Rob Hagman linux op hagman.demon.nl
Wo mei 18 16:50:37 CEST 2005

> Van:  Cor Lem
> Onderwerp: [linux] Welke locale instellen in /etc/profile ?
>
> Goeiendag
>
> Ik ga geen gebruik maken van locales, ik wil alles gewoon
> engels houden.
> Weet iemand wat ik dan invullen moet als waarde voor LC_ALL & LANG in
> /etc/profile ?

Goedemiddag,

Als je alles op default/Engels wilt houden: 'C' (zonder quotes)

Het is overgens beter de LC_ALL/LANG in /etc/profile op 'C' the houden
en de Locale voor de gebruikers in te stellen via hun ~/.profile
Dit omdat alles wat vanuit init.d wordt opgestart in principe
de LC_ALL/LANG uit /etc/profile mee krijgt (tenzij het onder een gebruiker
draait
met een eigen ~/.profile waar iets ander in staat) en niet alle daemons etc.

er tegen kunnen als de LC_ALL/LANG iets anders is als 'C'

Hoewel men tegenwoordig vaak een 'export LC_ALL=C' doet in het init script
bij de daemons die hier last van hebben, kan dit rare problemen geven.

Zie ook:

http://www.cs.utah.edu/dept/old/texinfo/glibc-manual-0.02/library_7.html#SEC
76

Rob