[linux] Re: Welke locale instellen in /etc/profile ?

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Wo mei 18 15:19:35 CEST 2005

Citeren Cor Lem <builder op cursus.homelinux.org>:

> Goeiendag
>
> Ik ben bezig om een Linx van source te bouwen (Linux from scratch)
> http://www.nl.linuxfromscratch.org/lfs/news.html
>
> Ik heb em bijna klaar. In de beschrijving wordt aangegeven dat ik de
> locale voor mijn land en toetsenbordindeling moet kiezen en instellen in
> /etc/profile  -
> http://www.nl.linuxfromscratch.org/lfs/view/6.0/chapter07/profile.html
>
> Nou zie ik met:
> locale -a
>
> wel een hele lijst met verschillende waar NL voorstaat, maar welke ik
> [...]
en_UK?
of eventueel dat ding met de euro er in, ISOnnnn-15.
Het maakt weinig uit, want je keyboard is waarschijnlijk toch engels. Leuker
wordt het als je een 'nederlands'of deutsch keyboard (oh sorry tastatur) hebt.

Tenzij je natuurlijk liever nederlands als taal in je systeem hebt, dan kies je
natuurlijk voor iets nederlands.
--
Met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra