[linux] Re: deskjet not detected onder cups

Hans Paijmans J.J.Paijmans op uvt.nl
Wo mei 18 17:52:54 CEST 2005

Hugo van der Kooij wrote:

> Spoor volgen? Kijk eens wat je in je message file kan zien. En wat zag
> je voorheen toen het wel werkte?

Het heeft toch weer te maken met de botsing tussen de kernel
2.6.8 die ik gebruik wegens de Win4Lin patches en de 2.6.11 kernel
die standaard bij SuSE 9.3 wordt meegeleverd. De muizen hebben
er overigens ook last van; zo moet ik onder de 2.6.8 kernel
een USB muis gebruiken omdat de andere muizen die hier in een
doos liggen allerlei rare streken vertonen.

Voorlopig is het dus /of/ Win4Lin gebruiken /of/ printen :-(

In dmesg zie ik kreten als de volgende:

scsi_mod: version magic '2.6.11.4-20a-default 586 REGPARM gcc-3.3' should be '2.6.8-mywin4lin 586
gcc-3.3'

en

psmouse.c: Explorer Mouse at isa0060/serio1/input0 lost synchronization, throwing 3 bytes away.

Dat snap ik ook niet...

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University, Faculty of Arts,        Dept. of Linguistics & AI