[linux] Re: cgi-lib error na 'make install' -> nieuwere versie niet te vinden :(

Cor Lem builder op cursus.homelinux.org
Di mei 24 23:34:20 CEST 2005

Daniel C. von Asmuth wrote:

> Als je in je programma schrijft:
> #include <string.h>
> krijg je de string funkties van de GNU C library
>
> Schrijf je echter in je code:
> #include <linux/string.h>
> Dan krijg je de file die je aangaf. Ik lees in /usr/src/linux/include/string.h:
>
> #ifndef _LINUX_STRING_H_
> #define _LINUX_STRING_H_
>
> /* We don't want strings.h stuff being user by user stuff by accident */
>
> #ifdef __KERNEL__
>
> #include <linux/types.h>        /* for size_t */
> #include <linux/stddef.h>       /* for NULL */

> [...]

Ook dit kan ik globaal volgen - Tav dat die lib niet door normale
gebruiker gebruikt zou worden zou kunnen kloppen, gezien rrdtool meer
iets voor een server is dan voor een ingelogde gebruiker ...

Bedankt voor reactie - Ik ga t later uitpuzzelen.

Greetz,
Cor