[linux] Re: console screen buffer

Kees Theunissen theuniss op rijnh.nl
Do mei 26 01:38:03 CEST 2005

On Thu, 26 May 2005, J. wrote:

>Ik ben me ff af aan 't vragen of dat niet gewoon de term buffer is. Dan
>zou het command clear in een logout script gewoon moeten werken denk ik..
>
>~: clear

"clear" wist alleen het zichtbare gedeelte van een VC, niet de scroll-
back buffer. Die buffer wordt wel gewist als je naar een andere VC
overschakelt.

Normaal gesproken heb ik altijd wel een paar VC's in gebruik. Dat
overschakelen naar een andere VC gebeurt dus toch al als ik overal
wil uitloggen. Het "clear" commando gebruik ik in een alias waarmee
altijd uitlog:

alias stop='clear; w; logout'

Daarmee wordt mijn scherm gewist, ik krijg te zien waar ik nog ben
ingelogd en vervolgens wordt ik uitgelogd op de huidige console.

Groeten,

Kees.

--
Kees Theunissen
F.O.M.-Instituut voor Plasmafysica "Rijnhuizen", Nieuwegein