[linux] Re: console screen buffer

J. mailing-lists op xs4all.nl
Do mei 26 13:34:04 CEST 2005

On Thu, 26 May 2005, Kees Theunissen wrote:

> "clear" wist alleen het zichtbare gedeelte van een VC, niet de scroll-
> back buffer. Die buffer wordt wel gewist als je naar een andere VC
> overschakelt.
>
> Normaal gesproken heb ik altijd wel een paar VC's in gebruik. Dat
> overschakelen naar een andere VC gebeurt dus toch al als ik overal
> wil uitloggen. Het "clear" commando gebruik ik in een alias waarmee
> altijd uitlog:
>
> alias stop='clear; w; logout'
>
> Daarmee wordt mijn scherm gewist, ik krijg te zien waar ik nog ben
> ingelogd en vervolgens wordt ik uitgelogd op de huidige console.

> [...]

What about `bootparam` en de optie `no-scroll` ? Of laat die je echt
helemaal niet meer scrollen ? Mischien wel teveel van 't goede als ik m'n
eigen CLI gedrag analyseer.

bootparam(7) no-scroll
This  option  tells the console driver not to use hardware scroll

Wat ik trouwens wel gedaan heb is unset history voor de root bash shell
bij machines waar ik op werk. Maar da's wat anders...

J.