[linux] Re: console screen buffer

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Vr mei 27 13:21:57 CEST 2005

On Friday 27 May 2005 13:11, Johan Wevers wrote:
> Dat hangt van je shell af. Als je tcsh gebruikt is dta niet zo, die slaat
> z'n history in memory op. Bash gebruikt er een file voor, .bash_history.
> Als je die delete is het opgelost. Als je in een file met de naam
> .logout rm .bash_history opneemt gooit hij hem automatisch weg bij het
> uitloggen. Al kan dat lastig zijn als je meer sessies naast elkaar open
> hebt.

Heb je het uitgeprobeerd? Het ging mij om shift-pageup na een logout in en in
een virtuele console (je weet wel Alt-F[1-6]), niet om de functies van
bash/tcsh. Als ik uitgelog ben kan je dan nog steeds omhoog scrollen en
mogelijk gevoelige informatie zien. Er draait dan geen bash/tcsh, dus ik kan
me slecht voorstellen dat het daar aan ligt, maar ik zou me kunnen vergissen.

Overigens lost even schakelen naar een andere console het probleem min of meer
op, dat leegt de buffer, waar die ook moge zitten.

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra

http://linux-studie.nl