[linux] Re: console screen buffer

J. mailing-lists op xs4all.nl
Vr mei 27 13:49:56 CEST 2005

On Fri, 27 May 2005, joop gerritse wrote:

> Volgens mij zit die buffer gewoon op de beeldschermkaart... (heb even geen zin
> om dat te checken).

Hoeft ook niet, in 1 van mijn eerste berichten heb ik dat al
aangegeven... Het zit i.d.d. in je beeldschermkaart, daarom dat er ook
problemen vaak waren met trident kaarten... En oude kernels <= 2.4

Voor braille machines is er bijv. met bootparam een optie no-scroll
toegevoegd.

Er is een document op het internet, ik meen vga console faq of howto dat
dit allemaal haarfijn uitlegd...

J.