[linux] Re: charter

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Vr mei 27 17:29:26 CEST 2005

Op vr, 27-05-2005 te 14:12 +0200, schreef Paul Slootman:

> Ik snap niet waarom DOS/Windows beter is _dan_ (niet als :-) Unix/Linux
                                                                    ^
ga ik regelmatig de fout mee in                        |

> hierin. Het gaat om een text bestand, niet om een scherm- of printer
> aansturingsbestand. Als ik tekst intik, dan hoef ik ook niet twee
> toetsen te bedienen aan het eind van elke regel. Ik zei dan niet in
> waarom die twee characters dan wel in het bestand moeten staan.

Ik ben misschien een beetje een purist. Als je de return toets indrukt
wil je naar het begin van de volgende regel. Ik vind het dan minder
logisch om alleen een linefeed te gebruiken, daar dit betekent
'verplaats de cursor één positie naar beneden' en niet 'plaats de cursor
aan het begin van de volgende regel'. Laat ik beter dan maar vervangen
door netter.

> Bzzzzt. Unix/Linux gebruikt linefeed, niet carriage return.

Dat komt ervan als je 'even snel' iets wilt doen voordat je weggaat.
Haal ik Unix/Linux en Mac door elkaar. :-{

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>