[linux] Re: approven van mail plus bounces

Jelle Boomstra nllgg op nietsch.dds.nl
Wo Nov 9 11:17:55 CET 2005

On Tuesday 08 November 2005 22:29, Roeland Th. Jansen wrote:
> Steeds vaker komt het voor dat mensen vanaf een ander account een mail
> sturen en die worden meestal wel approved, zodat het alsnog aankomt en
> de $OP krijgt dan een prive-mail dat ze er op moeten letten dat alleen
> de registered mail-adressen werken.
>
> Omdat het verschijnsel hand over hand toeneemt, wil ik eenieder vragen
> om goed op te letten. Anders ben ik genoodzaakt om de mail niet meer te
> approven (lees: je mail verdwijnt /dev/null in).

Lijkt me een goed idee. Waarom begon je er in de eerste plaats mee? Een evt.
bounce is wel zo vriendelijk nadat je de spam van de ham gescheiden hebt.
Maar dat is optioneel want veel werk.

> Idem voor alle mensen die knutselen aan hun mailsevers, vanwege een
> dubbeltje of 2 verschil een andere ISP opzoeken of gewoon bij een ISP
> zit die de naam ISP niet waard is, waardoor mails bouncen:
>
> deze mensen worden van de list afgehaald. Note dat dat niet geldt voor
> temporary errors tenzij dat te lang duurt; wel voor permanent errors.

Dat is de functie van een mailinglist manager. Configureer hem zo dat hij dat
automagisch voor je doet. Dan hoef je ook geen onnodige oordelen over ISP's
en hun klanten te geven.

--
met vriendelijke groeten,
Jelle Boomstra