[linux] vmware netwerk: mag er alleen maar naar pingen, kijken gaat er niet

Wo Okt 12 10:32:39 CEST 2005

Tot mijn verwondering is mijn configuratie van mijn vmware netwerk
slechts half gelukt. "Half" in de zin dat ik mijn provider
(www.xs4all.nl, 194.109.6.92) probleemloos kan pingen, maar geen
inhoud van de site kan krijgen wanneer ik met firefox of explorer de
numerieke URL (http://194.109.6.92) wil bekijken. Doe ik een poging met
IE een site te bekijken krijg ik de melding dat die pagina niet beschik-
baar is, en ik op Off line moet klikken als ik met de op de computer
opgeslagen pagina wi werken.
Iemand een iedee waarom ik niet verder kom dan een halfslachtige
verbinding (wel pingen, niet browsen)? Gezien ik met de numerieke IP's
werk kan de nameserver definitie er niks mee te maken hebben.

--
Julien Michielsen
julien op michkloo.xs4all.nl