[linux] Re: Gratis VMware

Marc Fellman marc.fellman op gmail.com
Vr Okt 21 11:42:21 CEST 2005

Op 21-10-05 heeft Hans Paijmans<j.j.paijmans op uvt.nl> het volgende geschreven:

> Interessant! Vooral omdat ik eigenlijk VMware nodig heb op mijn
> werk, men het niet wil aanschaffen, en het op straffe des doods
> verboden is software zonder licentie aan te schaffen (zelfs mijn
> SuSE Linux willen ze eigenlijk niet accepteren omdat ze niet begrijpen
> wat de FSF en andere OS licenties nu precies betekenen.)
>
> Ennieweej, wat bedoel je met zelf geen virtuele machines maken
> maar dat ze wel te downloaden zijn? Is er een Win98 of Win2000
> machine down te loaden?

Dit is niet echt te verwachten (legaal) vanwege de licentie zaken. Ik
denk niet dat M$ hierin voorzien heeft maar als je met je eigen
licentie (vanwege een oude desktop o.i.d.) een VM laat maken dan zou
je die volgens mij wel legaal kunnen gebruiken. Misschien dat er
mensen zonder licentiecodes zijn die dat voor je willen doen? (Of
gebruiken ze dan ook een minder legale VMWare om de VM aan te maken
;-) )

--
Met Vriendelijke Groet / With Kind Regards

Marc Fellman