[linux] Re: SIGSEGV bij toevoegen printer in CUPS

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Ma Sep 5 11:50:10 CEST 2005

Op ma, 05-09-2005 te 11:03 +0200, schreef Cecil Westerhof:
> Om een of andere rare reden was mijn netwerk printer een locale printer
> geworden. Ik heb hem dus verwijderd en geprobeerd de netwerk printer
> weer toe te voegen. Dit doe ik met de standaardtools van onder KDE in
> SUSE. Ik krijg dan in kaddprinterwizzard een signaal 11 (SIGSEGV).
> Wat zou hier aan de hand kunnen zijn en hoe is het op te lossen?

Het is i.i.g. iets met de communicatie tussen de twee systemen. Ik wil
van systeem A naar systeem B. Als ik systeem A naar A laat scannen, dan
gaat het goed. Als ik systeem A naar B laat scannen dan krijg ik de
crash. Ik kan ook systeem B naar systeem A laten scannen. Ik probeer nu
systeem B naar systeem B te laten scannen. Die is daar nu al een poosje
mee bezig en cups gebruikt nu rond de 70% van de processor.

Op systeem A is SUSE 9.2 geïnstalleerd en op systeem B SUSE 9.1. Op
beide werk ik met KDE.

Als ik de URL (ipp://...) rechtstreeks invoer, dan lijkt het te werken.
Totdat ik wat probeer te printen. Dan gaat de printer meteen naar de
state stopped. En als ik hem start, dan gaat hij meteen weer naar state
stopped.

Printen op systeem B gaat zonder problemen.

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>