[linux] Re: SIGSEGV bij toevoegen printer in CUPS

Peter Vollebregt peter.vollebregt op oracle.com
Di Sep 6 17:03:21 CEST 2005

Cecil Westerhof wrote:
> [...]
Cecil,

Cups misschien vernieuwd?

Kijk eens naar /etc/cups/cupsd.conf. Suse laat tegenwoordig cups niet
meer naar de boze buitenwereld luisteren en dat moet je daar ergens
openzetten (file bevat de documentatie).

Een alternatief is dat je geen administrator password hebt gezet. Zie
man lppasswd of google maar eens naar 'lppasswd suse sys'. Staat
tegenwoordig ook aan bij suse. Erg veilig allemaal maar voor de
eenvoudige gebruiker niet zo leuk.

Verder prefereer ik de rechtstreekse instelling van cups
(http://localhost:631/jobs) en daarna die van YaST boven die van KDE.
Niet perse de schuld van KDE maar bij SuSE werken die beter.

Peter