[linux] Re: SIGSEGV bij toevoegen printer in CUPS

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Za Sep 10 12:07:49 CEST 2005

Op di, 06-09-2005 te 17:03 +0200, schreef Peter Vollebregt:
> Verder prefereer ik de rechtstreekse instelling van cups
> (http://localhost:631/jobs) en daarna die van YaST boven die van KDE.
> Niet perse de schuld van KDE maar bij SuSE werken die beter.

Ik heb het geprobeerd met localhost:631. O.a. met de volgende
instellingen.
Op de printerserver heb ik (bij http://localhost:631/printers/HPLJ3200):
         Location: printerserver
         Printer State: idle, accepting jobs.
        Device URI: ptal:/mlc:usb:HP_LaserJet_3200

Hiermee kan ik zonder problemen een testpagina printen.

Op mijn desktop heb ik:
        Location: printerserver
        Printer State: idle, accepting jobs.
        Device URI: http://printerserver:631/ipp/HPLJ3200

Als ik dan een testpagina wil printen krijg ik:
        Location: printerserver
        Printer State: stopped, accepting jobs.
        "Connected to printerserver..."
        Device URI: http://printerserver:631/ipp/HPLJ3200

Wat gaat er hier fout. Het bizarre is dat ik tot op heden geen problemen
heb gehad en nu de boel met geen mogelijkheid aan de praat krijg.

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>