[linux] Re: geluidskaart en debian

Za Sep 17 22:46:03 CEST 2005

On Sat, Sep 17, 2005 at 09:16:55PM +0200, Jelle Boomstra wrote:
> Maar ik realiseer me nu dat die hele exercitie niet nodig is:
> er is weinig zekerheid das OSS wel je geluidskaart herkent als alle andere
> automagische methoden dat tot nu toe niet deden.

de praktijk is anders. daarnaast heb je aan opensound wel wat: die
levert je op een bordje alle instellingen waar je zelf wellicht niet op
kunt/zult komen.

de zekerheid dat je met opensoud igeluid aan de praat krijgt is stukken
groter. maar dat kan je alleen weten als je dara meer ervaring mee hebt.

> De manier die je had van proberen de module te laden met waarschijnlijke
> waarden is kansrijker lijkt mij...

nope. opensound levert je die waarden zonder geknoei en risico's op een
dead in it's tracks eindigend systeem.

--
http://www.linux-it.nl