[linux] Re: hardwareprobleem.

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Vr Apr 7 16:29:37 CEST 2006

On Fri 07 Apr 2006, paai wrote:

> To: linux op nllgg.nl

Terzijde:
Is de list nou officieel linux op nllgg.nl of linux op lists.nllgg.nl?
Ik had begrepen de laatste.

> Ik heb een merkwaardig hardwareprobleem. Op een oude PC laat Windows
> zich installeren, en knoppix laat zich ook probleemloos booten. de
> installatie van Suse loopt echter steeds vast.
>
> Ik heb op alle memorymodules afzonderlijk memtest68 losgelaten,
> en die blijft steeds meteen na het starten hangen. Het lijkt
> me niet zo waarschijnlijk dat alledrie die modules op dezelfde
> manier kapot zijn.

Lijkt mij eerder dat de voeding of het moederbord niet meer in orde is.

> Heeft iemand suggesties? Of zal ik er maar Windows op zetten en
> aan mijn dochters geven? Maar eigenlijk had ik er een firewall

Zo van "ja, het is normaal dat windows crasht"?  Of heb je gewoon een
hekel aan je dochters :)

> van willen maken.

Ik zou dan toch een ander systeempje op de kop tikken, en deze opruimen.

Paul Slootman