[linux] Re: budgetwebhosting

Zo Apr 9 10:09:19 CEST 2006

On Thu, 6 Apr 2006, Wybo Dekker wrote:

> Heeft iemand ervaring met de provider
> http://www.budgetwebhosting.nl ?
> Ik ben op zoek naar een geschikte provider maar op mijn vraag
> naar hun minimale uploadsnelheid krijg ik als antwoord:
> Dit is natuurlijk mede sterk afhankelijk van uw connectie, maar
> over het algemeen genomen kan gezegd worden dat de performance in
> het gemiddelde moet worden gezocht, onze servers zijn zeker niet
> de langzaamste die beschikbaar zijn voor hosting van sites en
> gezien de grote aantallen tevreden klanten zit het met de prijs -
> kwaliteit verhouding wel goed.

Kijk eens wat extra bandbreedte kost. Als je vergelijkt op wat 100
GB/maand extra moet kosten heb je snel een indruk van hoe het netwerk daar
in elkaar zit.

Hoe duurder de bandbreedte hoe krapper het bij de toko in elkaar steekt
lijkt de tendens.

traceroute laat de naam proserve.nl vallen. En geeft wat IP info. Daarmee
kun je weer het AS nummer achterhalen en dan weet je een beetje hoe ze
verbonden zijn met de rest van de wereld. Zo te zien alleen via 2 switches
van de AMS-IX:

remarks:        +-------------------------------------------------------------+
remarks:        | Peering info:                                               |
remarks:        | =============                                               |
remarks:        | Exchange  Location      IPv4                       Speed    |
remarks:        |                         IPv6                       (Mbps)   |
remarks:        | --------- ------------- -------------------------- -------- |
remarks:        | AMS-IX    NIKHEF        195.69.144.214             1000     |
remarks:        |                         2001:7f8:1::a502:1155:1             |
remarks:        | AMS-IX    Globalswitch  195.69.145.63              1000     |
remarks:        |                         2001:7f8:1::a502:1155:2             |
remarks:        | BNIX      InterXion     194.53.172.106             1000     |
remarks:        |                         2001:7f8:26::a502:1155:1            |
remarks:        | If you do not yet peer with us on any of these exchanges,   |
remarks:        | please contact peering-request at proserve.nl               |

Maar ik heb niet de hele AS lijst nagelopen om te zien of ze nog andere
paden hebben lopen.

Hugo.