[linux] Re: Waarom vindt yast dit niet?

Vr Apr 14 20:17:38 CEST 2006

On Wed, 12 Apr 2006, Julien Michielsen wrote:

> Na jullie antwoorden op mijn vraag over het beluisteren van classicfm
> (had niet gedacht dat er hier zoveel liefhebbers van klassieke muziek
> zaten ;;-)) heb ik maar geprobeerd Mplayer te installeren. Die poging
> lukte niet:
> sudo rpm -ivh dl/MPlayer-1.0pre7try3-4.x86_64.rpm
> error: Failed dependencies:
>         liblzo.so.1()(64bit) is needed by MPlayer-1.0pre7try3-4
>         libmad.so.0()(64bit) is needed by MPlayer-1.0pre7try3-4
> .. en nog 4 andere libs.
> Van die benodigde libraries staan er vast een stel op mijn SuSE-dvd. Nou
> [...]

Ik weet weinig van yast. Maar als mplayer van een CD komt dan horen er ook
de  dependencies bij te staan.

Heb je hem ergens in het wild opgespoord dan zoek je de rest toch ook op?
Daar heb je RPM zoek machines voor:

http://rpmfind.net/
http://rpm.pbone.net/

Maar als de maker van de package niet weet dat SuSE een andere naam
hanteerd voor een package dan wordt het listig.

Hugo.