[linux] Re: Waarom vindt yast dit niet?

Vr Apr 14 11:15:34 CEST 2006

Aldus schreef Julien Michielsen op Wed, Apr 12, 2006 at 12:15:26PM +0200:
> Na jullie antwoorden op mijn vraag over het beluisteren van classicfm
> (had niet gedacht dat er hier zoveel liefhebbers van klassieke muziek
> zaten ;;-)) heb ik maar geprobeerd Mplayer te installeren. Die poging
> lukte niet:
> sudo rpm -ivh dl/MPlayer-1.0pre7try3-4.x86_64.rpm
> error: Failed dependencies:
>         liblzo.so.1()(64bit) is needed by MPlayer-1.0pre7try3-4
>         libmad.so.0()(64bit) is needed by MPlayer-1.0pre7try3-4
> .. en nog 4 andere libs.
> Van die benodigde libraries staan er vast een stel op mijn SuSE-dvd. Nou
> [...]

Natuurlijk kun je dat pakket installeren met rpm -ihv --force ....rpm,
maar dan zal het vanwege de dependencies nog niet gaan werken, dus je
moet uitzoeken wat die 'liblz' en 'libmad' zijn en die eveneens instal-
leren (source compileren als je geen kant-en-klare RPM vindt).

Met vriendelijke groet,

Daniel ovn Asmuth

--
      _----_