[linux] Re: smtp enzo

Theo v. Werkhoven twe-nllgg op ferrets4me.xs4all.nl
Za Apr 15 00:40:47 CEST 2006

* Mon, 10 Apr 2006, j.j.paijmans op uvt.nl:

> Het feit dat speedlinq op die sorbslijsten staat en sommige
> mails van mij dus niet aankomen, zit me niet lekker. Nu verzend
> ik vanaf deze machine hier, die ik helemaal beheer, mijn
> mail met localhost als smtp server, zo te zien zonder problemen.
> Kan ik de mail van thuis ook niet via deze machine verzenden?
>
> Heb het al geprobeerd overigens, maar dat ging niet meteen :-)
> Misschien gaatjes in de firewall prikken, maar in welke firewall,
> en waar moet het gat komen?

Beetje laat, maar: kan je geen ssh tunnel maken van thuis naar die
machine?

Theo
--
Theo v. Werkhoven    Registered Linux user# 99872 http://counter.li.org
ICBM 52 13 26N , 4 29 47E.     +      ICQ: 277217131