[linux] Re: Systeem vernaggeld ....

Zo Apr 16 10:33:47 CEST 2006

On Sun, 16 Apr 2006, Julien Michielsen wrote:

> En druk ik een toets in, dan krijg ik een console-frame van grub, waarbij
> ik kan kiezen voor o.a. suse 9.3. Doe ik dat dan krijg ik een minutenlang
> rond draaiend klokje. Dit bericht verstuur ik via een knoppix-cd, en dan
> via webmail van xs4all, waarmee ik ook jullie antwoord hoop te lezen.
> Mijn vraag: hoe is het mogelijk dat een nogal nieuw systeem toch met die
> error 18 komt, terwijl ik hier voorheen geen probleem me heb gehad, en ik
> daardoor in feite geen werkend linux systeem meer kan installeren. Wanneer
> [...]

Het feit dat er een term DOA (Dead On Arrival) bestaat geeft al aan dat
het zo snel al fout kan gaan met hardware. Test dus domweg de hardware
voor de volle 230% procent.

En heb je een aparte /boot partitie die je op een primary partitie hebt
gehouden en lekker klein? Anders weet je nooit waar een update een kernel
gaat laten bijvoorbeeld.

Hugo.