[linux] Re: 4178 belastingbetalers...

Hans Rood hansrood op xs4all.nl
Za Apr 22 23:17:59 CEST 2006

Op zaterdag 22 april 2006 08:28, schreef Hugo van der Kooij:

> Helaas wel 20 jaar of meer te laat.
Je doelt op de invoering van de DigID?
Als dat zo is mout ik er toch op wijzen dat er meteen na de aankondiging
al geluiden uit de kamer kwamen "dat het ook grote voordelen voor het
bedrijfsleven heeft. ! Ik ben nog van voor de oorlog, ik denk bij dit
soort berichten altijd aan de mensenlevens die het kostte om een
bevolkingsregister te vernietigen en de rampen als waar dat niet
gebeurd is. Privacy is waard om verdedigd te worden, zeker in het
informatietijdperk moet er een grens zijn aan de acht van overheid en
grootkapitaal en die grens staat of valt met de privacy van de burgers.

hansr