[linux] Re: 4178 belastingbetalers...

Jan Gnodde info op gnodde.com
Zo Apr 23 11:19:08 CEST 2006

Op zaterdag 22 april 2006 23:17, schreef Hans Rood:

> Je doelt op de invoering van de DigID?
> Als dat zo is mout ik er toch op wijzen dat er meteen na de aankondiging
> al geluiden uit de kamer kwamen "dat het ook grote voordelen voor het
> bedrijfsleven heeft. ! Ik ben nog van voor de oorlog, ik denk bij dit
> soort berichten altijd aan de mensenlevens die het kostte om een
> bevolkingsregister te vernietigen en de rampen als waar dat niet
> gebeurd is. Privacy is waard om verdedigd te worden, zeker in het
> informatietijdperk moet er een grens zijn aan de acht van overheid en
> [...]

Inderdaad! En dat is dan voor mij ook een belangrijke reden om Linux te
gebruiken. Geen registratie, duidelijkheid over wat er in en uit je computer
komt, enz. Wellicht dat dit voor veel meer mensen een reden is om Linux te
gebruiken en dat daarom zo weinig Linux-gebruikers electronisch aangifte
doen.

Jan.