[linux] Re: Radio-TV-kaart, Tip?

Zo Apr 23 22:37:38 CEST 2006

On Sun, 23 Apr 2006, Ulrich wrote:

> heeft iemand een tip voor een Radio-Tv-kaart, met een goede Radio capture? De
> bedoeling met die kaart is dat ik graag muziekuitzendingen op wil nemen, die
> ik dan bij goede kwaliteit op de schijf kan zetten.
>
> Wanneer iemand een kaart heeft/kent die ook nog eens een goede Video capture
> bezit: ik heb zelf een Pinnacle DC10+, maar ben van de kwaliteit ervan niet
> erg overtuigd. Ik krijg daar schuine streepmotieven door het beeld, onder
> WinXP en onder Linux). De Video-capture-kwaliteit op een aanschaf-kandidaat
> zou dan wel moeten zijn als van een goede Video-rekorder (SVHS).

Heb al jaren een kaart met BT848 chipset. Maar die neemt alleen low-res
(320x24) op. (Wat voor meekijken tijden het werken geen issue is.)

Wil je beter dan moet je MPEG hardware op de kaart hebben of je moet een
snelle CPU hebben die niets anders te doen heeft. Heb zelf goede
ervaringen met een PVR-350 maar dat is wellicht weer overkill met die
SCART uit erbij. De PVR-150 was nog laster om aan de babbel te krijgen
naar ik vernam.

Het zou overigens wel een stuk eenvoudige moeten werken met de laatste
kernels en IVTV software.

Maar op dit moment neem ik digitaal op zodat het lekker simpel is voor de
computer.

Hugo.