[linux] Re: ADSL en default route

Marc Fellman marc.fellman op gmail.com
Di Aug 1 10:29:47 CEST 2006

2006/8/1, Rob Sterenborg <rob op sterenborg.info>:

> Welke merk/type modem is dit?
> Indien Alcatel/Thomson: heb je SIP spoof al eens geprobeert?

Één van de eerste thomson 510's (het was in ieder geval een enkel
pports thomson van ongeveer 2002) geloof ik. Op dit moment helaas geen
fysieke toegang tot het apparaat. Het ding werkt al 4 jaar zonder
problemen met Mandrake Firewall (gebaseerd op 7.2) en ik vraag me ook
af of ik het wachtwoord nog wel goed kan krijgen. (Toendertijd was het
zo dat de ADSL-login afwijkt van je reguliere login en daarbij
behorende afwijkende wachtwoord). Dus je snapt dat ik wat huiverig ben
om dit uit te proberen. Gelukkig heb ik een tweede thomson liggen van
een iets recenter bouwjaar (maar volgens mij nagenoeg zelfde model)
waarop sip-spoof volgens mij al aan stond. Maar ik ben bang dat ik
daar (omdat het voor een ander account was en een analoge lijn) niet
zoveel mee opschiet (of waren die dingen voor zowel ISDN-ADSL als
Analoge-ADSL geschikt? De login info moet ik vandaag maar eens op gaan
vragen voor mijn ADSL account bij xs4all.nl.

Dat is dus ook wat me zo bezig houdt... Waarom wel werken met MNF en
niet met Endian firewall 2.0 Community (Of een andere recente Mandrake
distributie). Ik weet dat ze voor de installatie van een VPN box ook
zo hebben zitten mopperen op deze truuk die de providers uithalen om
je een IP-nummer te geven. Het zou toch veel mooier werken als je
gateways hebt op hetzelfde subnet? Het zou iets te maken hebben met
het tekort aan IP-nummers wereldwijd maar toch, zoveel nummers zal dat
toch niet schelen?

--
Met Vriendelijke Groet / With Kind Regards

Marc Fellman