[linux] Re: ADSL en default route

Marc Fellman marc.fellman op gmail.com
Di Aug 1 23:02:25 CEST 2006

Op 1-8-06 heeft Paul Slootman<paul+nospam op wurtel.net> het volgende geschreven:

> Is een van de verschillen tussen een "moderne" distro en een oude
> toevallig een 2.6 kernel ipv. 2.4? Ik kan mij voorstellen dat er wel wat
> veranderd is aan de (default) routeringszaken.
>
> Een tcpdump van zo'n dhcp sessie zou wellicht leerzaam zijn (voor en na,
> om het zo te zeggen :-)  Misschien de dumps opslaan en beschikbaar
> stellen, zodat ze met ethereal bekeken kunnen worden.

Een tcpdump is op zich wel wat lastig omdat dit moeilijk te timen is.
Bij mandrake kan ik nog wel bedenken wanneer ik de tcpdump erbij kan
opstarten. Bij Endian is de distributie wat onduidelijk (lijkt in
ieder geval niet op mandrake/RedHat gebaseerd).

Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat dit onmogelijk zou zijn met de
nieuwe kernel (als dat het is). Er moeten toch meer mensen met dit
probleem te maken hebben? Ik zit alleen flink te piekeren welke termen
ik dan in google zou moeten invoeren om daar achter te komen.

Ik heb een alternatieve oplossing (oude firewall software) die
voorlopig wel werkt en gezien de beperkte tijd blijft het daar maar
even bij ben ik bang. Misschien dat ik er volgende week iets meer tijd
voor over heb.

--
Met Vriendelijke Groet / With Kind Regards

Marc Fellman