[linux] Re: ADSL en default route (Aanvulling)

Wo Aug 2 07:52:12 CEST 2006

On Tue, 1 Aug 2006, Marc Fellman wrote:

> OK, IPcop werkt zonder problemen. Als ik dezelfde route informatie
> handmatig inklop bij Endian Firewall (En ook Mandrake 10.1 neem ik
> aan) dan werkt de routering wel. Ik kan niet eens statisch een gateway
> ingeven dat buiten het netwerk ligt van de interface.

Misschien moet je eens nagaan waarom er een default gateway gebruikt wordt
die geen onderdeel uit maakt van je direct aangesloten netwerk? Hoe kom je
dan op die gateway terecht?

Deze opzet is onlogisch in IP termen gezien.

Misschien moeten we ons meer verbazen over het fenomeen dat het ooit
gewerkt heeft.

Je default gateway moet gekoppeld zijn aan een lokaal aangesloten netwerk
of een lokaal device.

Hugo.