[linux] Re: communicatie tussen ipaq en linux

Erik Dooper edooper op gmail.com
Wo Aug 2 11:53:06 CEST 2006

On 8/2/06, Hans Paijmans <j.j.paijmans op uvt.nl> wrote:
> Mijn vrouw heeft een wat oudere ipaq gekregen. Ze wil er tomtom op
> zetten, dus linux erop zetten is geen optie. Intussen probeer ik
> vanaf mijn linuxbox met dat ding te communiceren, maar de ipaq heeft
> zo te zien ook geen bluetooth.
>
> Na wat Googelen krijg ik de stellige indruk dat de ipaq alleen
> maar wil praten met een Windowsdesktop en activesync. Klopt dat,
> of is er toch een manier om data tussen de twee uit te wisselen?

Je kunt met synCE in ieder geval connectie maken met het apparaat, en
er zo bestanden opzetten en afhalen. Zie
http://synce.sourceforge.net/synce/

Voor het synchroniseren van contacten en calendar zou je multisync oid
kunnen gebruiken, maar dat werkt bij mij niet 100%, met mijn windoze
mobile smartfoon.

Erik